Ik bied je niet alleen ondersteuning.
Ook zoveel mogelijk kwaliteit en zekerheid.
Heel Leven is lid van het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Dat betekent, dat ik gebonden ben aan bepaalde regels en normen (beroepscode). Daar hoort o.a. bij dat ik om de 5 jaar mijn registraties opnieuw moet registreren door allerlei bij- en nascholing, werkervaring en intervisie. Maar ik sta ook helemaal open voor feedback vanuit jouw kant. Want van jouw reacties kan ik weer leren. Daarvoor maak ik dan ook gebruik van evaluaties (mondeling en/of schriftelijk).
Als psycholoog ben ik jarenlang aangesloten geweest bij de Landelijke Vereniging van Eerstelijnspsychologen (LVE) en de LVE-afdeling Salland Twente Achterhoek. Ik zorg nog steeds voor een transparante werkwijze en hou me aan dezelfde kwaliteitseisen.
Dat vind ik erg belangrijk.
Samenwerking zorgt voor continuïteit én voor heel specifieke oplossingen.
Heel Leven werkt samen met verschillende specialisten in specifieke gebieden van de gezondheidszorg:
Met Wouter de Jong, fysiotherapeut uit Oldenzaal (info@burofysio.nl), werk ik samen aan een programma dat bestaat uit een combinatie van praten en bewegen (“Blijf er niet mee zitten”).
Ik ben vanaf 1 januari 2023 hoofdbehandelaar bij de Korenschoof Spel en Therapie, daarvoor voer ik diverse werkzaamheden uit, zoals toepassing van EMDR, ouderbegeleiding, advisering en coaching.
Tevens word ik regelmatig gevraagd voor korte begeleiding van cliënten die in een traject elders bezig zijn in samenwerking met de desbetreffende hulpverlener.
Een klachtenregeling. Een oplossing bij ongewilde misverstanden.
Waar mensen met elkaar werken, ontstaan soms misverstanden. Wanneer je om wat voor reden dan ook niet tevreden bent of het niet eens bent met bepaalde zaken, stel ik het op prijs dat je mij hiervan op de hoogte brengt. Ik wil hier graag van leren, tot nut van jouw behandeling en ook die van andere cliënten. Zo ontstaat de kans dat we tot een oplossing komen. In het geval we er samen niet uit komen, kan een collega gevraagd worden om in een gesprek verheldering te brengen en zo mogelijk tot een oplossing te komen.
Wil of kunt je de klacht niet bespreekbaar maken met mij of een collega, of wens je onafhankelijke ondersteuning hierbij, dan kun je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe organisatie waar ik ben aangesloten om onvrede en klachten over mijn zorg te helpen oplossen. Heb je een klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt. Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kunt je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.
Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kan ook een e-mail sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl. Weet je niet welke klachtenprocedure voor je geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je mee helpen.
Het doel blijft het oplossen van onvrede en klachten.
Welke klachtenprocedures zijn er ook alweer?
Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO)
Jeugdzorg vallend onder de Jeugdwet
Wet Zorg en dwang, de Wzd
Wil je als mens bewust groeien? Kies dan ook voor een persoonlijke investering in jezelf.
Zoals je nu misschien al weet, hecht ik er veel waarde aan om te werken vanuit mijn hart. Op die manier breng ik je terug naar verbinding met jezelf en de ander. En om in verbinding te blijven met mijn eigen hart, moet ik ook regelmatig kijken of bepaalde dingen voor mij nog wel kloppen.
Daarom ben ik in 2014 uit het systeem van zorgverzekeringen gestapt en heb ik mijn BIG-registratie beëindigd. Dat betekent dat alle kosten voor je behandelingen voor je eigen rekening zijn. Wat je daarvoor terugkrijgt, is een prachtige ontwikkeling in jezelf.
Tijdens een intakegesprek zal ik samen met jou in kaart brengen wat er precies aan de hand is, hoe het is gekomen dat je je voelt zoals je je voelt en wat ervoor gezorgd heeft dat je nu bepaald gedrag laat zien. Je krijgt tijdens de intake allerlei inzichten. Na dit eerste gesprek zal ik een voorstel doen hoe de begeleiding eruit gaat zien. Je bent vrij in of je wel of niet doorgaat met de gesprekken na de intake.
Tarieven
Om ieder mens eenzelfde kans te geven op gepaste begeleiding werkt Heel Leven vanaf 22 maart 2018 met inkomensafhankelijke tarieven. Deze keuze past bij mijn menselijke kant, om vanuit mijn hart te blijven werken. Als maatstaf neem ik het bruto (gezin)inkomen per jaar. Wat ik daarbij wel van je vraag, is, om bij het eerste gesprek een bewijs van het bruto-(gezin)-jaarinkomen (verzamelinkomen bekend bij de belastingdienst) mee te brengen, dit voor mij ter inzage om zo eerlijk mogelijk te kunnen werken.
Tarieven geldig bij start van de begeleiding vanaf 1 januari 2024 (jaarlijks worden de tarieven geïndexeerd):
Particulieren: inkomensafhankelijke tarieven (btw-vrij)
Groep A: tot € 30.000 bruto per jaar: € 75,00 per uur
Groep B: € 30.000 tot € 50.000 bruto per jaar: € 90,00 per uur
Groep C: € 50.000 tot € 100.000 bruto per jaar: € 110,00 per uur
Groep D: € 100.000 of meer: € 125,00 per uur
E–consult: Uitgebreide vragen per email beantwoord: € 27,00 per consult
Telefonisch of online consult als vervanging van een face to face contact, wordt op basis van inkomensafhankelijk uurtarief berekend (zie tarieven A tm D)
Zakelijk: genoemde tarieven zijn exclusief 21% btw
Z.Z.P.-ers: Coaching: € 120,00 per uur
Bedrijven/organisaties: Begeleiding werknemers/geven workshop/training: € 135,00 per uur
btw-id: NL001697175B88
Voor meer informatie, neem gerust contact op.
Mogelijkheden tot tegemoetkoming in de kosten
Bovendien zijn er nog diverse mogelijkheden om tegemoetkoming in de kosten van de therapie te krijgen. Bijvoorbeeld deze:
- Werkgevers: menig werkgever is bereid een deel van de kosten van je therapie te betalen.
- UWV: soms is het mogelijk, bijvoorbeeld als je in de ziektewet zit, om (een deel van) de consulten vergoed te krijgen door het UWV.
- Gemeente: zit je in een uitkeringssituatie, dan kan je een aanvraag doen bij de gemeente voor een tegemoetkoming in de kosten.
- Speciale fondsen: er zijn aparte hulp- of noodfondsen, van waaruit soms een therapietraject kan worden bekostigd, bijv. welzijnsorganisaties (zoals Humanitas).
- Aftrekbaarheid van de belasting: bij zakelijke coaching zijn uiteraard de in rekening gebrachte btw en de coachingskosten aftrekbaar en bij particuliere coaching kun je ook de mogelijkheden voor aftrek van buitengewone lasten onderzoeken.
- Familie of kennis: Soms sta je versteld van de financiële hulp of tegemoetkoming van familie en vrienden. Schroom niet en vraag om die hulp.
Er bestaan een aantal wetten waarmee jouw rechten als cliënt beschermd worden en waaraan hulpverleners zijn geboden. Dit zijn de Wet op de Geneeskundige Behandel Overeenkomst, de Wet Beroepen Individuele Gezondheidszorg, de Wet Klachtrecht, de Wkkgz, de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Kwaliteitswet Zorginstellingen.
“Als je beseft dat het allemaal om jou gaat en niet om je probleem, komt er ruimte voor positieve veranderingen.”
NEEM CONTACT MET MIJ OP
Contact? Maak gebruik van het contactformulier
of bel me op 0541 22 11 50 of
06 53 92 09 65 (tussen 09.00 uur – 17.00 uur).